4 listopada 2016

PODSUMOWANIE października 2016

Październik to przepiękny miesiąc - wokół tyle kolorów, świeci słońce, czasem popada deszcz, zawieje jesienny wiaterek, ale ogólnie jest na tyle przyjemnie, że jeszcze wiele można zrobić na zewnątrz. Można też pozwolić sobie na wyjazdy poza miejsce zamieszkania w wolnym czasie. A po pracy zająć się tym, co sprawia nam radość. Tak w skrócie wyglądał ten miesiąc dla mnie. A dokładniej? Zapraszam na nowy wpis!



W minionym miesiącu:
  • wzięłam udział w Zjeździe Sprawozdawczo-Wyborczym Mazowieckiej Wspólnoty Samorządowej. Byłam zaproszona jako przedstawiciel Związku Kurpiów - na zdjęciu w czasie krótkiego przemówienia w imieniu Związku prezentuję jego działalność. Mam nadzieję, że uda mi się nawiązać ściślejszą współpracę z MWS. Czas pokaże, a chęci są! :)
  • wtorki, które mam wolne od pracy w szkole, spędzałam na kwerendach i wywiadach w Przasnyszu, Warszawie i Płocku. Monografia parafii Jednorożec cały czas się pisze!
  • w sobotę 22 października miałam wielką przyjemność i zaszczyt poprowadzić urodzinową imprezę Grupy Tanecznej Paheli. Dziewczęta: Anię, Konstancję, Kasię i Martę znam od kilku lat. W 2016 r. świętują pięciolecie działalności artystycznej. Nie mogłam sobie odmówić takiej przyjemności i z radością zgodziłam się na pomoc. Poniżej kilka zdjęć i filmików z imprezy. Fotografie wykonała MargoFoto. Warto wspomnieć, że spotkaniu przyświecał szczytny cel - zbieraliśmy fundusze dla szkoły dla niewidomych dzieci w Indiach.




  • wraz z moimi uczniami z pierwszej klasy gimnazjum oraz ich wychowawcą odwiedziłam dwa cmentarze na Woli. Od szkoły to tylko 10 minut spacerkiem. Chociaż spacer miał miejsce w czasie lekcji historii, tym razem nie ja byłam prowadzącą, a wychowawca. Bartek bardzo ciekawie opowiadał uczniom o ludziach, którzy współtworzyli Warszawę, przyczyniali się do rozwoju ziem polskich i sławili nasz kraj za jego granicami poprzez sztukę. I choć nie zawsze byli z pochodzenia Polakami, to łączyła ich z nami wspólnota zamieszkania i umiłowanie polskiej ziemi. Zatrzymaliśmy się przy nagrobkach zasłużonych warszawiaków: biskupa Juliusza Bursze, Stanisława Lorentza oraz rodziny Wedlów i Lilpopów na Cmentarzu Ewangelicko-Luterańskim, a także Anny German, Leopolda Kronenberga i Stefana Żeromskiego na cmentarzu Ewangelicko-Reformowanym. Zawsze chciałam je zwiedzić i w końcu się udało! Zobaczcie, jakie są piękne!
















  • z pomocą pana Tadeusza Kruka udało mi się ustalić datę śmierci praprababci  ze strony taty, Franciszki Dębek (1862-1938). Nie miałam możliwości samodzielnie sprawdzić aktu jej zgonu, więc pan Tadeusz, mieszkający w Drążdżewie, zrobił to za mnie. Dziękuję! Od roku wiedzieliśmy, gdzie znajduje się grób praprababci, ale nie było na nim żadnego oznaczenia. Teraz się to zmieniło! Zdjęcie upamiętniające renowację zamieściłam na Instagramie, znajdziecie je w jednym z poprzednich postów: KLIK. Na najbliższy rok wyznaczyłam sobie nowe zadanie - wykonać renowację napisów na pomniku pradziadków ze strony mamy, pochowanych na cmentarzu w Świętym Miejscu. To szczególnie ważne, ponieważ pochowanego tam pradziadka uważam za bohatera. Pomógł partyzantom z AK w czasie II wojny światowej. Niestety, zginęli  oni rozstrzelani przez Niemców niedaleko posesji pradziadka w Lipie. O tym wydarzeniu pisałam na blogu: KLIK. Będę też dążyła do tego, by na tablicy umieścić w końcu nazwisko prababci, ponieważ nagrobek wystawiła rodzina drugiej żony pradziadka i dlatego nie ma na nim notatki o moim przodku - prababci Józi.
  • poprowadziłam kolejne spotkanie autorskie! Tym razem w Miejskim Domu Kultury w Przasnyszu opowiadałam o funkcjach, jakie kapliczki, figury i krzyże przydrożne pełnią w przestrzeni prywatnej i publicznej. Przykłady pochodziły z terenu gminy Jednorożec. Dziękuję panu Krzysztofowi Gadomskiemu, dyrektorowi MDK, za zaproszenie i miłe przyjęcie!
  • w siedzibie Fundatora - Starostwie Powiatowym w Przasnyszu - złożyłam sprawozdanie z realizacji stypendium za wybitne osiągnięcia w różnych sferach działalność edukacyjnej dla szczególnie uzdolnionych studentów zamieszkałych na terenie Powiatu Przasnyskiego. W roku akademickim 2015/2016 zajmowałam się projektem pt. Stulecie parafii Jednorożec. Przygotowanie monografii naukowej. Rok akademicki się zakończył, ale ja nadal pracuję, nadal piszę. Uzbrójcie się w cierpliwość i wyczekujcie wieści! 
  • miesiąc zakończyłam udziałem w promocji trzeciego tomu "Rocznika Przasnyskiego". W tym roku byłam nie tylko autorem artykułu, ale i członkiem rady redakcyjnej oraz korektorem. Jestem bardzo zadowolona z efektu końcowego!


PAŹDZIERNIK 2016 R. NA BLOGU

Łączna liczba wyświetleń na blogu: 238 967

Liczba wyświetleń na blogu w miesiącu: 8 285

Łączna liczba postów opublikowanych na blogu: 342

Liczba opublikowanych w tych miesiącach postów: 5

Najpopularniejszy post w tym miesiącu: 
Prace badawcze na OH (1302 wyświetlenia)

Najczęściej komentowany post w miesiącu: PODSUMOWANIE września 2016 (4 komentarze)

Liczba obserwatorów bloga: 24

Liczba fanów na fanpage'u bloga na Facebooku: 1 890 (+31) 

Liczba obserwatorów strony "kapliczkowego" projektu: 1 125 (+5).


Październikowe wpisy to:
  • podsumowanie poprzedniego miesiąca, czyli września 2016 r.: KLIK
  • drugi odcinek serii "Region pod lupą", w której prezentuję moje historyczne felietony z "Kuriera Przasnyskiego": KLIK
  • kolejny odcinek genealogicznej serii - jak szukać przodków w Internecie. Tym razem poleciłam kilka pomocy online: KLIK
  • post instagramowy: KLIK
  • wyjątkowo w tym samym miesiącu inny wpis z serii "Region pod lupą" - trzeci odcinek z artykułami z października: KLIK

O czym napiszę za miesiąc, co wydarzy się w listopadzie? O tym już niedługo :)



Do następnego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz