10 września 2016

PODSUMOWANIE sierpnia 2016

Zapraszam na podsumowanie ostatniego miesiąca wakacji. W tym roku - wyjątkowo w moim studenckim życiu - nie miałam wakacji do 1 października. Były o miesiąc krótsze z powodu pracy, jaką zaczęłam 1 września. Napiszę o tym za miesiąc. Dzisiaj zaś same przyjemne wspomnienia, okraszone zdjęciami. 


W sierpniu 2016 r.:
  • po raz kolejny promowałam swoją książkę - tym razem na trzech wydarzeniach:
    - w Chojnowie podczas Pikniku Historycznego (program: KLIK). 
    W dniu 6 sierpnia wzięłam udział w promocji książki "Bitwa pod Wąsewem" ks. Rafała Figla. Autor opisuje zapomniany epizod Wielkiej Wojny na Mazowszu. Oto link do fanpage'a publikacji: KLIK. Jeśli chcecie ją nabyć (a warto!), śpieszcie się, zostało jeszcze kilka egzemplarzy :) W spotkaniu towarzyszyli mi tata i siostra. Więcej zdjęć z pikniku znajdziecie na moim Instagramie i w ostatnim poście instagramowym: KLIK. Wczesnym popołudniem padało, ale to nie zepsuło nam zabawy - oglądaliśmy dioramy, zagłosowaliśmy na te, które podobały się nam najbardziej, zwiedziliśmy wystawę w wyremontowanym dworze. 





Następnego dnia w dworze odbyło się spotkanie promujące moją książkę Kapliczki, figury i krzyże przydrożne w gminie Jednorożec. Zaskakująco dużo osób zainteresowanych było tematyką. Opowiadałam o I wojnie światowej w kontekście przydrożnych obiektów sakralnych - jak bardzo przełomowa była Wielka Wojna dla historii i wyglądu kapliczek, figur i krzyży, wspomniałam o wydarzeniach wojennych, które miały miejsce w pobliżu kapliczek i krzyży w gminie Jednorożec, a także pokazałam obiekty, które przetrwały wojenną zawieruchę. W mojej małej ojczyźnie jest ich aż 32! Po przemiłym spotkaniu obejrzałam pokaz kawaleryjski i odebrałam wylosowaną nagrodę :)






- w Krasnosielcu na Dniach Krasnosielca 14 sierpnia można było mnie spotkać na stanowisku Towarzystwa Przyjaciół Ziemi Krasnosielckiej. Chętni zakupili książkę, a zainteresowanym nieco o niej poopowiadałam. Zdjęcia z imprezy można zobaczyć tutaj: KLIK.
- w Krzynowłodze Małej podczas Ulicznego Kiermaszu Kultury w dniu 21 sierpnia spotkałam się z osobami, które zamówiły książkę wcześniej. Nie mogłam sobie odmówić obejrzenia zabytkowych samochodów, które przyjechały do Krzynowłogi Małej dzięki Muzeum Motoryzacji i Techniki. Zobaczcie, jak piękne są niektóre uchwycone na zdjęciach pojazdy! Na wyróżnienie zasługuje szczególnie najstarszy samochód w Polsce – J.A.G. z 1897  r., wyprodukowany w USA. Jednocylindrowy silnik potrafił go rozpędzić do 15  km/h. Szał, prawda? :) Więcej zdjęć: KLIK.



  • poza tym w zeszłym miesiącu trzy dni spędziłam w Lebiedzinie niedaleko Białegostoku, na skraju Puszczy Knyszyńskiej. Kilka obrazków z tego wyjazdu, związanego z pracą zawodową, możecie zobaczyć na moim Instagramie i w poście instagramowym, linkowanym wyżej;
  • kilkukrotnie byłam w Ostrołęce, by w Ostrołęckich Towarzystwie Naukowym planować kolejne aktywności i tematy badawcze do opracowania;
  • ponownie wystosowałam apel do lokalnej prasy i mieszkańców zarówno gminy Jednorożec i powiatu przasnyskiego, jak i diecezji łomżyńskiej oraz całego regionu kurpiowskiego. Apel dotyczył oczywiście prośby o pomoc w zbieraniu materiałow do mojej nowej książki o dziejach parafii Jednorożec z okazji jej stulecia. Same obchody tej wyjątkowej rocznicy miały miejsce w dniu odpustu parafialnego 15 sierpnia w Uroczystość Wniebowzięcia NMP. Zdjęcia z inicjatyw upamiętniających stulecie parafii Jednorożec znajdziecie tutaj: KLIK.
  • duuuużo pisałam: artykuły, książka, kolejne posty na blogu. Już coraz bliżej do publikacji efektów! :)


SIERPIEŃ 2016 R. NA BLOGU

Łączna liczba wyświetleń na blogu: 221 610

Liczba wyświetleń na blogu w miesiącu: 9 545

Łączna liczba postów opublikowanych na blogu: 334

Liczba opublikowanych w tych miesiącach postów: 4

Najpopularniejszy post w tym miesiącu: 

Najczęściej komentowany post w miesiącu: MAŁA OJCZYZNA: Co się kryje w nazwach miejscowości? (10 komentarzy)

Liczba obserwatorów bloga: 24 (+2)

Liczba fanów na fanpage'u bloga na Facebooku: 1 851 (+205) 

Liczba obserwatorów strony "kapliczkowego" projektu: 1 119 (+3).



W zeszłym miesiącu na blogu:
  • podsumowałam lipiec: KLIK
  • zastanawiałam się, skąd pochodzą nazwy miejscowości w powiecie przasnyskim, czego efektem jest post: KLIK oraz mapa: KLIK
  • zaprezentowałam trzecią część wierszy, dotyczących mojej małej ojczyzny, jakie udało mi się odnaleźć: KLIK
  • podzieliłam się artykułami prasowymi, jakie ukazały się ostatnio na temat moich regionalnych inicjatyw: KLIK


Zdjęcia w tym poście wykonali: G. Zieleniecki, A. Kulesza, MWKmoch, MZKmoch. Niektóre pochodzą ze stron lokalnej prasy.

Do następnego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz