2 czerwca 2015

PODSUMOWANIE MIESIĄCA: maj 2015

Zapraszam Was na podsumowanie zeszłego miesiąca. Maj nie był może aż tak wypełniony po brzegi jak kwiecień, ale także dużo się działo. Hmmm.... jak zawsze chyba, prawda? ;)







Zacznijmy od podsumowania małych radości i sukcesów w maju ;)

  • moja blogowa strona na Facebooku: KLIK oraz strona projektu "kapliczkowego": KLIK rosną w siłę, powoli, ale systematycznie. Na fanpage'u bloga trwa konkurs, link do wydarzenia: KLIK. Zostało 19 polubień do tysiąca ;)
  • w dniach 9-10 maja zwiedzałam część gminy Jednorożec w poszukiwaniu materiałów do projektu "kapliczkowego". Po ostatnim tourze mam już 247 obiektów: 48 kapliczek, 186 krzyży oraz 13 figur w gminie Jednorożec. Podczas tego objazdu znalazłam też dwa najstarsze obiekty na terenie gminy Jednorożec - drewniane krzyże, jeden z 1800, a drugi z 1808 roku. A po gminie grasowałam w mleczowym wianku :)

  • konferencyjnie - 2 kolejne referaty wygłoszone! W dniu 23 maja w Lublinie podczas I Lubelskiej Wiosny Historycznej na UMCS wygłosiłam referat pt. "Metodologia pracy nad monografią małej architektury sakralnej (kapliczki, krzyże i figury przydrożne) na przykładzie gminy Jednorożec", natomiast ostatni weekend miesiąca (28-30 maja) spędziłam w Poznaniu. Podczas konferencji "Memoria scripti. Piśmiennictwo wieków średnich i epoki nowożytnej. Człowiek i dzieło" wygłosiłam referat o autorach II Statutu Litewskiego (1566), którym zajmowałam się w pracy licencjackiej. 



Dodatkowo, w Lublinie zajadałam się rzymskimi przysmakami, przygotowanymi przez członków kół naukowych na podstawie przepisów z II w. n.e., a w Poznaniu, oprócz spaceru boso ze Starego Miasta na Wydział Historyczny UAM, zwiedziłam wspaniałą wystawę w Bibliotece Raczyńskich - "Skarby drukarstwa i introligatorstwa ze zbiorów dawnej Biblioteki Katedralnej w Gnieźnie". I chociaż był to poznański weekend, to był też wyjątkowo przasnyski - podczas przygotowań do referatu znalazłam informacje o kanoniku kapituły żmudzkiej na przełomie XV i XVI w., Pawle Janowym z Przasnysza, natomiast na wspomnianej wystawie znalazłam wzmiankę o mistrzu introligarstwa, Macieju z Przasnysza. Kto by pomyślał, prawda?! :)



Przy okazji - poniżej możecie zobaczyć co w moim przypadku oznacza noszenie butów na obcasach - jest różnica, prawda? ;)

  • jak zawsze - intensywnie pracuję nad "Teką Historyka" oraz przy projektach w Zrzeszeniu Studentów Polskich UW.
  • minął rok odkąd jestem na Instagramie! 369 postów, 200 obserwujących oraz 260 kont, które śledzę. Wkręciłam się ;) Moje konto: KLIK.
  • mam swoją bluzę z logiem IH UW!



A co ze statystykami blogowymi? 

MAJ 2015 NA BLOGU

Łączna liczba wyświetleń na blogu: 126 010

Liczba wyświetleń na blogu w tym miesiącu: 6 622

Łączna liczba postów opublikowanych na blogu: 264

Liczba opublikowanych w miesiącu postów: 6

Najpopularniejszy post w tym miesiącu: KALENDARIUM HISTORII EUROPY: listopad (1 617 wyświetleń) 

Liczba obserwatorów bloga: 18

Liczba fanów na fanpage'u na Facebooku: 982 (+13) 


Systematycznie aktualizuję wpisy z serii MAŁA OJCZYZNA: KLIK

Miesiąc zaczęłam od podsumowań: tego, co działo się w kwietniu: KLIK oraz projektu "Bollywood Days 2015": KLIK. W maju zaczęłam publikować serię postów związanych z projektem kapliczkowym. Do tej pory były to wpisy na temat: kapliczek-grot Matki Bożej: KLIK oraz murowanych kapliczek z wnękami: KLIK. Poza tym, każdego dnia działo się tak wiele, tak dużo chciałam uwiecznić, że na blogu pojawiły się w maju aż instagramowe posty: KLIK oraz KLIK.

Jutro jadę na weekend do domu, czuję, że kapliczkowe zbiory powiększą się o kolejne obiekty! A co wydarzy się poza tym? Nie wiadomo! Czekam na niespodzianki od życia - oczywiście, najlepiej miłe :)

Do następnego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz