29 grudnia 2016

REGION POD LUPĄ #5 Chełchowski jako etnograf, przasnyska cerkiew miejska, kurpiowska Wigilia i Ślepowron z Krasnego

Zapraszam na kolejną część serii "Region pod lupą", w której prezentuję moje historyczne felietony regionalne. W postach z tej serii będę Wam zdradzać, dlaczego wybrałam takie a nie inne tematy i co mnie zainspirowało. 


Odc. 17. Etnograf z Chojnowa o kurpiowskiej granicy
To felieton, do napisania którego zainspirowało mnie odnalezione zdjęcie, wykorzystane jako ilustracja do tekstu, oraz moja praca nad wyznaczeniem granicy Kurpiowszczyzny. Test ukazał się w wydaniu z 14 grudnia.


Odc. 18. Przasnyska cerkiew miejska
Gdy tylko znalazłam zdjęcie cerkwi miejskiej, wiedziałam, że muszę napisać o niej artykuł. Czekałam tylko na odpowiedni moment. Nadszedł 14 grudnia. Czytelnicy "Kuriera Przasnyskiego" stali się pierwszymi osobami, jakie ujrzały to zdjęcie w wersji papierowej. Zachęcam do lektury, to bardzo ważne znalezisko! 


Odc. 19. Boże Narodzenie na Kurpiach
Ten artykuł stanowił pretekst do przemycenia - ponownie - nieco Kurpiowszczyzny do "Kuriera Przasnyskiego". Opisałam w nim zwyczaje związane z Wigilią i Bożym Narodzeniem na Kurpiach. Tekst, który ukazał się 21 grudnia, zamykają życzenia świąteczne w gwarze. Wersję na stronie internetowej gazety znajdziecie tutaj: KLIK.




Odc. 20. Krasne i Ślepowron
W związku z tym, że w numerze poświątecznym było miejsce dla większej ilości kolorowych zdjęć, uznałam, że nie mogę przepuścić okazji i postanowiłam w pewnym sensie podsumować miniony rok w regionie. Uznałam, że ustalenie symboli dla gminy Krasne było na tyle ważne, że warto o tym napisać w ostatnim numerze w roku. Czemu? Tego dowiecie się z artykułu, jaki ukazał się 28 grudnia.




O czym chcielibyście przeczytać w 2017 r.? Dajcie znać w komentarzach!

Do następnego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz