2 czerwca 2016

PODSUMOWANIE maja 2016

W 2016 r. wyjątkowo szybko płynie czas. Rozpoczął się czerwiec, za chwilę połowa roku! Miniony miesiąc upłynął mi na ciekawych zajęciach. Tradycyjnie dzielę się więc z Wami wieściami, co słychać u zakręconej Kurpianki ;) 


Maj - wyjątkowo wiosenny miesiąc - to:
  • spotkania autorskie! Od grudnia 2015 r. co najmniej raz w miesiącu promuję swoją książkę Kapliczki, figury i krzyże przydrożne w gminie Jednorożec (więcej na jej temat: KLIK). Tym razem odbyłam dwa spotkania. W dniu 11 maja w Czytelni pod Sowami w Bibliotece na Żoliborzu w Warszawie opowiadałam o regionie kurpiowskim i świątkach z terenu gminy Jednorożec. Spotkanie przebiegło pod hasłem "Pśåsky, låsky jï karåsky. Opowieść o Kurpiach Zielonych". Poza charakterystyką regionu, z którego pochodzę, opowiedziałam o współczesnej religijności mieszkańców kurpiowskiej części gminy Jednorożec na przykładzie przydrożnych obiektów sakralnych. Z kolei w sobotę 21 maja w Muzeum Historycznym w Przasnyszu miałam okazję zaprezentować książkę i projekt kapliczkowy podczas Nocy Muzeów. Po zakończeniu każdego spotkania można było zakupić książkę, uzyskać dedykację i autograf oraz porozmawiać. Dziękuję za wszystkie piękne chwile podczas tych dwóch spotkań! Zdjęcia w żoliborskiej czytelni wykonali: Zbigniew Zuzelski i Artur Jemielita. Zdjęcia z Przasnysza pochodzą ze zbiorów Muzeum Historycznego w Przasnyszu.




  • konferencje! Patrząc na maj pod tym kątem, był to wyjątkowo szalony miesiąc. Dlaczego? Ponieważ organizowałam dwudniową konferencję, a drugiego dnia obrad wygłosiłam referat na innej konferencji, odbywającej się w budynku obok! Od początku roku brałam udział w przygotowaniach do Interdyscyplinarnej studencko-doktoranckiej konferencji naukowej "Na drodze do Imperium. Dzieje Wysp Brytyjskich od zarania do końca XIX wieku". Jestem bardzo zadowolona z obrad. Zdjęcia można zobaczyć na stronie mojego koła naukowego (SKNH UW): KLIK. Z kolei konferencja, w której sama brałam udział jako referent, to Ogólnopolska Studencko-doktorancka I Konferencja Studenckiego Ruchu Naukowego Wydziału Historycznego Uniwersytetu Warszawskiego z okazji I Dni Wydziału Historycznego. Zaprezentowałam temat "Wielka Wojna we współczesnym krajobrazie gminy Jednorożec". Przy okazji gratuluję organizatorom i dziękuję za piękne gadżety z logiem konferencji. Torby, smyczy do kluczy, notatnika i długopisu używam bez przerwy! :)
  • czas dla moich regionalnych projektów! Przeprowadziłam częściową kwerendę w Archiwum Diecezjalnym w Płocku oraz archiwum parafialnym w Jednorożcu. Wszystko na potrzeby monografii parafii Jednorożec, jaką przygotowuję z okazji stulecia jej erygowania. Więcej na ten temat: KLIK. W majówkę wybrałam się na wycieczkę śladami I wojny światowej (okopy, kolejka wąskotorowa) w gminie Jednorożec. Spędziłam trochę czasu z rodziną, co widać było też na zdjęciach na Instagramie, jakie pokazywałam w osobnym poście kilka dni temu: KLIK.
  • publikacje! W periodyku genealogicznym "More Maiorum" ukazał się mój artykuł pt. Przydrożne fundacje sakralne rodziny Piotraków z Jednorożca w świetle akt metrykalnych. Można go przeczytać na stronie czasopisma: KLIK albo na stronie academia.edu, gdzie wrzucam pdf z moimi artykułami: KLIK.
  • nowy numer "Teki Historyka"! To czasopismo naukowe, którego jestem redaktorem naczelnym od blisko 3 lat, wydawane jest od 1983 r. przez Studenckie Koło Naukowe Historyków UW. Pisałam o nim także na blogu: KLIK. W zeszłym miesiącu ukazał się długo wyczekiwany 51 numer! Zobaczcie, jaki piękny! Teksty opublikowane w najnnowszym wydaniu można przeczytać na moim profilu na academia.edu: KLIK. To mój piąty i jednocześnie ostatni mumer jako szefa redakcji. Aż łezka się w oku kręci... Ale jestem niezwykle dumna z efektów pracy i cieszę się z doświadczenia, jakie zdobyłam.

Ze wstydem jednak muszę przyznać, żę na blogu pisałam mało :( Postaram się to nadrobić, pracuję bowiem nad dwoma bardzo ciekawymi wpisami, które zapowiadałam na fanpage'u. Mam nadzieję, żę uda mi się wyrobić z tym w czerwcu, choć zbliża się sesja egzaminacyjna... moja ostatnia na studiach historycznych, ech... ale ten czas leci! 

Zapraszam do śledzenia strony: KLIK. Po jej polubieniu będziecie na bieżąco poinformowani o nowych postach, ale też zobaczycie materiały, jakie publikuję tylko na fanpage'u, m.in. zdjęcia z przeszłości gminy Jednorożec.


MAJ 2016 R. NA BLOGU

Łączna liczba wyświetleń na blogu: 201 289

Liczba wyświetleń na blogu w tych miesiącach: 7 005

Łączna liczba postów opublikowanych na blogu: 322

Liczba opublikowanych w tych miesiącach postów: 3

Najpopularniejszy post w tym miesiącu: 
FOLLOW ME ON INSTAGRAM #23 (362 wyświetlenia) 

Najczęściej komentowany post w tym miesiącu: MAŁA OJCZYZNA: kurpiowskie legendy z powiatu przasnyskiego (2 komentarze)

Liczba obserwatorów bloga: 22

Liczba fanów na fanpage'u bloga na Facebooku: 1 599 (+80) 

Liczba obserwatorów strony "kapliczkowego" projektu: 1 068 (+25).


O czym pisałam w maju?
  • podsumowałam dwa wcześniejsze miesiące: KLIK
  • podpowiadałam, z czego może korzystać początkujący genealog, jeśli szuka informacji o przodkach w Internecie: KLIK
  • podzieliłam się chwilami uchwyconymi na zdjęciach z Instagrama: KLIK.

Pozdrawiam Was bardzo ciepło i wiosennie! :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz