7 sierpnia 2015

PODSUMOWANIE MIESIĄCA: lipiec 2015

Podsumowanie lipca pojawia się z tygodniowym opóźnieniem. Po drodze działo się tak wiele, że czas na wyjaśnienia, podsumowania i rozliczenia :) Zapraszam na przegląd miesiąca!


Zacznijmy od podsumowania małych radości i sukcesów w kolejnym miesiącu ;)
  • na fanpage'u bloga (KLIK) zakończyłam konkurs TYSIĄC POLUBIEŃ. Nagrodziłam osobę, która jako tysięczna polubiła stronę, oraz 6 osób, które były najaktywniejsze na profilu: komentowały, lajkowały, udostępniały, zapraszały znajomych do polubienia strony. Mam nadzieję, że nagrody, jakie dla nich przygotowałam, spodobają się i przydadzą :) 
  • w konkursie "Poznaj po okładce", organizowanym przez Bibliotekę Pedagogiczną w Przasnyszu, zdobyłam nagrodę - dostałam piękną dużą torbę z napisem "LOVE SUMMER BOOKS". Idealnie na lato! :) 
  • znalazłam kolejne wzmianki o terenach gminy Jednorożec w prasie XIX- i XX-wiecznej. Wszystko to wykorzystam w książce - wyborze źródeł do dziejów gminy Jednorożec, którą szykuję wraz z Wojciechem Łukaszewskim, historykiem, regionalistą, dyrektorem Gminnej Biblioteki Publicznej w Jednorożcu. 
  • byłam na premierze kolejnego bollywoodzkiego filmu w Warszawie. Tym razem w Kinie Luna obejrzała "Dum Laga Ke Haisa" ("Kochanego ciała nigdy za wiele" / "My fat big bride").



  • wzięłam udział w obchodach 100 rocznicy bitwy przasnyskiej w Jednorożcu i Przasnyszu. Działo się wiele - wszystko opisałam w osobnym poście, który serdecznie polecam: KLIK (dużo zdjęć z rekonstrukcji!). 
urządziłam sobie 3 wycieczki "kapliczkowe": 
- 11 lipca na trasie: Jednorożec - Budziska - Parciaki-Stacja - Parciaki - Dynak - Ramion - Żelazna Prywatna - Żelazna Rządowa - Żelazna Rządowa-Gutocha - Parciaki - Jednorożec (55 km)
- 15 lipca na trasie: Jednorożec -Budziska - Szkopnik - Olszewka - Połoń - Małowidz - Ulatowo-Pogorzel - Jednorożec (73 km) 
- 17 lipca na trasie: Jednorożec - Stegna - Drążdżewo Nowe - Lipa - Obórki - Przejmy - Jednorożec (50 km) 
Mam ponad 300 świątków. Piszę już teksty do książki, trzymajcie kciuki! :) 
  • odwiedziłam ciocię mojego taty w Rakach, zebrałam rodzinne fotografie, powiększyłam je i wywołałam, a dodatkowo udało mi się odtworzyć drzewo genealogiczne ze strony mamy do połowy XIX wieku tylko na podstawie aktów z Geneteki (o tym, jak szukać swoich przodków na tej stronie będzie osobny post) :) 
  • na jeden z weekendów gościłam w Warszawie siostrę Magdę i mamę. Byłyśmy w ZOO, odwiedziłyśmy siostrę mamy - ciocię Elę, zwiedziłyśmy Łazienki Królewskie, Zamek Królewski i Stare Miasto, uniknęłyśmy wielkich burz i wspólnie gotowałyśmy. Było naprawdę miło! :)

  • w nowej bezpłatnej gazecie w powiecie przasnyskim - "Expressie Przasnyskim" - ukazała się pierwsza część reportażu o moim "kapliczkowym projekcie". Kolejne części ukazują się co dwa tygodnie. Gdy już wszystkie ujrzą światło dzienne, przedstawię je w osobnym poście, a na razie śledzić można je na moich Facebookowych stronach :) 
  • w radiowej "Trójce" wyemitowano audycję z moim udziałem, w której m.in. opowiadam legendę o powstaniu mojej rodzinnej miejscowości. Zachęcam do odsłuchania: KLIK. Dajcie znać, co myślicie o moim radiowym (na ta dużą skalę) debiucie? :) 
  • byłam na wieczorze panieńskim mojej licealnej koleżanki Oli, która m.in. prowadzi blog "NatBlue": KLIK, koniecznie zajrzyjcie :) 

LIPIEC 2015 NA BLOGU (na dzień 7 sierpnia)

Łączna liczba wyświetleń na blogu: 137 748

Liczba wyświetleń na blogu w tym miesiącu: 5 321

Łączna liczba postów opublikowanych na blogu: 273

Liczba opublikowanych w miesiącu postów: 4

Najpopularniejszy post w tym miesiącu: KALENDARIUM HISTORII EUROPY: listopad (1 418 wyświetleń) 

Liczba obserwatorów bloga: 18

Liczba fanów na fanpage'u bloga na Facebooku: 1007 (+20) 

Liczba obserwatorów strony "kapliczkowego" projektu: 480 



W lipcu oprócz linkowanego wyżej postu z relacją z rekonstrukcji historycznej, na blogu pojawiły się następujące wpisy:
  • podsumowanie czerwca: KLIK
  • źródła i metody pracy w ramach "kapliczkowego" projektu: KLIK
  • post instagramowy w nowej formie: KLIK

Zaktualizowałam też wiele postów z serii MAŁA OJCZYZNA, polecam: KLIK

Na początku sierpnia działo się baaaardzo dużo, ale o tym opowiem już w następnym wpisie z tej serii :) Zachęcam do śledzenia mnie na Instagramie: KLIK


Do następnego! :)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz