12 października 2014

OLIMPIADA HISTORYCZNA. Update, FAQ, przydatne linki

Październik to intensywny czas nie tylko dla studentów, którzy rozpoczynają studia, ale także dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych, którzy zdecydowali się wziąć udział w kolejnej edycji Olimpiady Historycznej i piszą pracę badawczą na wybrany temat. W dzisiejszym wpisie postaram się zebrać wszystkie informacje na ten temat. 

Zapraszam!


Ogólnopolska Olimpiada Historyczna to ciesząca się wysoką renomą przedmiotowa olimpiada organizowana od 1974 r. przez Polskie Towarzystwo Historyczne – Komitet Główny Olimpiady Historycznej przy finansowym wsparciu Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Kancelarii Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej, we współpracy z Instytutem Pamięci Narodowej.
Od wielu lat trzystopniowe eliminacje olimpijskie wyłaniają szkolną elitę historyczną, dla której poznawanie przeszłości jest wielką pasją i drogą do sukcesu. Rywalizacja na okręgowym i centralnym etapie jest dla uczestników zmagań okazją do zapoznania się i dyskusji ze znanymi polskimi historykami, członkami Komitetu Głównego Olimpiady Historycznej, z których wielu to laureaci poprzednich edycji Olimpiady. Możliwość spotkania innych pasjonatów, sprawdzenia swojej wiedzy, zyskania cennych nagród i otwartej drogi na wymarzone studia jest magnesem przyciągającym niezmiennie najlepszych miłośników historii ze szkół ponadgimnazjalnych na terenie całego kraju.

-można przeczytać na stronie internetowej OH: KLIK.



I rzeczywiście tak jest, sama to przeżyłam :) O moich doświadczeniach z OH można przeczytać tutaj: KLIK i KLIK.


Ale dzisiaj skupię się na Twojej przygodzie z OH. 


1. Podstawowe informacje.
Jeśli jeszcze nie bardzo orientujecie się w organizacji OH, to podstawowe informacje można znaleźć tutaj: KLIK oraz na stronie olimpiady: KLIK.

2. Fora internetowe.
Polecam zajrzeć na fora internetowe, szczególnie na stronie historycy.org. Można znaleźć wiele wskazówek, poczytać opinie innych osób. Warto: KLIK.

3. Facebook.
Jeśli macie konto na Facebooku, zachęcam do dołączenia do grupy OH: KLIK. Należę do grupy, dlatego nierzadko szybciej odpiszę na fb niż na komentarz na blogu. Warto pisać na grupie - odezwie się więcej osób, im więcej pomysłów, tym lepsze rozwiązanie ;) 

4. Wskazówki odnośnie prac pisemnych na OH.
Zachęcam do zapoznania się z postem na temat pisania prac badawczych na OH: KLIK. Zawarłam w nim wiele wskazówek i ostatnio uzupełniłam post. Tam znajdziecie też moją pracę z 2010 r., która może być wzorem, pomocą, a do tego konspekt pracy. Praca została oceniona na 5, więc to dobry wzór ;) Warto też poczytać komentarze pod postem o pracach badawczych. Może znajdziesz w nich odpowiedzi na Twoje pytania. Ceńmy swój czas. Jeśli rzeczywiście masz jakiś problem czy potrzebujesz rady w sprawie, która nie była poruszana w komentarzach, pisz do mnie (zakładka KONTAKT lub formularz kontaktowy po lewej stronie). 

5. Literatura na etap okręgowy i centralny na eliminacje ustne.
Pisałam post na ten temat już dawno, ale skupiłam się tylko na mojej ówczesnej specjalności, czyli średniowieczu. Jednak prosiliście mnie, abym odniosła się też do innych epok, co niniejszym uczyniłam i post uzupełniłam :D Pod tym linkiem: KLIK znajdziecie uzupełniony post z moimi opiniami na temat literatury na OH, podanej na stronie internetowej OH. Dwa lata przygody z OH i trzy lata studiów historycznych sprawiły, że mam teraz o wiele większą wiedzę na temat książek proponowanych przez Komitet Główny OH. Pamiętaj, że jest to moja subiektywna opinia, ale może być też wskazówką. Lektury wybieraj tak, aby dobrze Ci się je czytało, nie ograniczaj się do jednego zagadnienia - im szersze spectrum poruszą wybrane przez Ciebie pozycje, tym większą będziesz mieć wiedzę z epoki, w której się specjalizujesz. Ile lektur musisz wybrać na jaki etap? Info tutaj: KLIK.

Jeśli macie jeszcze jakieś pytania, to proszę o zadawanie ich w komentarzach, ślad pozostanie i inni będą mogli też skorzystać z tych rad :) Proszę też o propozycje kwestii olimpiadowych, jakie według Was powinnam poruszyć w kolejnym wpisie.

Powodzenia! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz